Gads ir tikai pusē, bet Scott jau prezentē 2022. gada Scott Spark velosipēdu modeļus. Zīmolam gan ir ar ko palielīties, jo dažus risinājumus veloindustrija vēl nav pieredzējusi.
Scott savam velosipēdu klāstam pievieno pilnas amortizācijas (full-suspension) velosipēdus ar slēgtu aizmugurējo amortizatoru. Šo velosipēdu cena, salīdzinot ar klasiskajiem, atvērtā aizmugurējā amortizatora tipa full-suspension velosipēdiem, ir nedaudz augstāka. Interesanti, cik slēgtā tipa amortizatori ir ērti apkopē? Kaut arī tā nav nepieciešama tik bieži, amortizatoru stāvokli novērtēt gan vajadzētu gandrīz katrā pilnajā velosipēda apkopes reizē.
Izskats
Modeļi RC un 900 lielākoties atšķiras pēc to amortizatoru gājiena. Pirmajā gadījumā gājiens ir 120 mm, otrajā – 130. Neskaitot amortizatora gājiena atšķirību, Spark 900 ir komplektēts ar platāku stūri un riepām. Citiem vārdiem sakot – Spark RC ir paredzēts priekš cross country, kamēr Spark 900 ir orientēts uz nedaudz agresīvāku ekspluatācijas veidu.
Kaut arī šie ir pilnas amortizācijas velosipēdi, apskatot velosipēdu to uzreiz nevar pateikt. Pienākot tuvāk velosipēdam, var pamanīt full suspension raksturīgo aizmugurējo rāmja daļu.
Aizmugurējais amortizators ir noslēpts sēdekļa trubā.
Amortizatoru var regulēt tāpat kā ārējo aizmugurējo amortizatoru – speciāli šim mērķim rāmja apakšā ir neliela atvere, kuru var aizvērt ar speciālu uzliku. Šāda amortizācijas metode ļauj samazināt kalnu velosipēda smaguma centru un izmantot lielāka diametra gultņus. Tāpat tiek palielināta konstrukcijas sānu izturība, kas ir ļoti aktuāli full-suspension velosipēdiem. Neskaitot visu iepriekšminēto, Scott sola augstāku amortizācijas efektivitāti pateicoties specifiskajam amortizatora izvietojumam rāmja iekšpusē.
Vēl viena interesanta īpašība ir 55mm plats chainlink. Risinājums ļauj izmantot platāka izmēra riepas, kā arī priekšējo zobratu līdz 40 zobiem. Papildus tam rāmim ir stiprinājuma vietas diviem pudeļu turētājiem.
Manu uzmanību piesaistīja arī trosīšu cauruļu integrācija stūres bļodiņā – tāpat kā tās tiek integrētas modernākajos šosejniekos. Trosīšu caurules nav pilnībā noslēptas, bet to sakārtojums tāpat spēj radīt akurāti komplektēta velosipēda iespaidu.
Caurules iet gar stūres iznesuma sāniem, pēc tam tiek ievadītas iekšā stūres bļodiņā, kur pa rāmi tās nokļūst pie nepieciešamā velosipēda mezgla. Izvēloties modeli bez dropper-post padarīs braucamā stūri vēl skaistāku, jo uz tās paliks tikai aizmugurējo ātrumu pārslēdzēja rokturis, kurš, savukārt, var būt bezvadu, ja uz kalnu velosipēda uzstādīt elektronisko ātrumu sistēmu SRAM GX Eagle. Tādā kombinācijā iegūsiet pilnīgi tīru stūri, ja neskaita bremžu hidrolīnijas.
Ģeometrija
Izstrādājot 2022. gada MTB velosipēda ģeometriskos rādītājus, Scott atkāpās no ierastajām tendencēm un izmantoja zinātniskos datus, ko ieguva no Swiss Biomechanics un savas komandas – Scott-SRAM MTB Racing. Scott Spark RC stūres bļodiņas leņķis ir 67,2 grādi kombinācijā ar 437,5 mm aizmugurējā trijstūra spārnu garumu. Liela izmēra rāmis palielinās spārnu garumu līdz 471 mm, bet sēdekļa trubas leņķis - 76,6 grādi.
Scott Spark 900 stūres bļodas leņķis ir 64,8 grādi, sēdekļa trubas – 76,5 grādi, spārnu garums – 470 mm.
Viss augstākminētais norāda uz to, ka velosipēdi ir paredzēti agresīvākai lietošanai pieredzējušiem braucējiem, kuri lielāko daļu sava laika vēlas pavadīt uz takām.
Velosipēdu izmēri variē no S līdz XL. Tāpat Scott Spark nesmādē alumīnija rāmjus, kuros, aizmugurējais amortizators arī ir integrēts sēdekļa trubā. Ir pieejami arī sieviešu modeļi – četri modeļi RC līnijā un trīs – 900.
Scott Spark cena
Scott Spark RC Comp
Scott Spark RC ir pieejams tikai ar karbona rāmi. Cenas šim velosipēdam ir no $3,999 par Scott Spark RC Comp ar SRAM NX Eagle aprīkojumu. Tā kopējais svars ir 12,5 kilogrami.
RC SL EVO AXS
Top modelis RC SL EVO AXS maksā $12,999 un tam ir iebūvēts jaudas mērītājs un SRAM XX1 klaņi. Tas sver tikai 10,1 kilogramu, kas ir tiešām iespaidīgi pilnas amortizācijas velosipēdam.
Scott Spark 970
Lētākajam modelim Spark 900 sērijā ir alumīnija rāmis un tas maksā $2,449. Tam ir SRAM NX Eagle aprīkojums un tā nosaukums ir Spark 970. Šim modelim nav pieejami visi Scott jaunievedumi, piemēram – trosīšu cauruļu integrācija stūres bļodiņā. Modeļa svars – 14,95 kg. Ir jāpiebilst, ka visiem šiem modeļiem Latvijā cena ir augstāka, vai arī tie ir speciāli jāpasūta. Piemēram, Spark 970 esmu redzējis par 3800 eiro (ar atlaidi).
Scott Spark 930
Spark 930 modelim par $3,999 priekšējais rāmja trijstūris ir no karbona, bet aizmugurējais - alumīnija. Tam tiek izmantots sajaukums no Shimano Deore SL, XT un SLX komponentēm. Šāda veida komplektācija ļāva velosipēda svaru samazināt līdz 13,5 kg.
Scott Spark 910
Pilna karbona rāmis sākas no Spark 910 modeļa, kurš maksā $5,499. Tam ir Shimano XT aprīkojums un tā svars ir 12,3 kg.
Scott Spark 900 Utimate Evo
Labākais modelis Scott Spark 900 Utimate Evo ir aprīkots ar pilnu SRAM XX Eagle AXS SL bezvadu ātrumu sistēmu. Tā cena ir $12,999 un svars – 10,8 kg.