Mondraker kompānija tirgum piedāvā jaunu telemetrijas sistēmu MIND, kas sekos līdzi velosipēda balstiekārtai tā kustības procesā. Šis koncepts izstrādē parādījās jau trīs gadus atpakaļ un nav pirmais, ko var iegādāties, bet šī sistēma būs pirmā, kas ir pieejama ne tikai profesionāļiem, bet arī zemāka līmeņa velobraucējiem.
Mondraker sola, ka produkts būs pieejams iegādei jau šogad. Ir patīkami apzināties, ka spāņu kompānija cīnās par vietu zem saules ar jauno tehnoloģiju pareizu pielietošanu – runa iet par hardtail Podium rāmi, kura svars nepārsniedz 775 gramus. Sacensībām gatavā raķete ar dakšu svērs tikai 7,8 kilogramus.
Kāpēc ir nepieciešama velosipēda balstiekārtas telemetrija
Telemetrija ir nepieciešama, lai analizētu balstiekārtas uzvedību vienos vai citos apstākļos – dažādos trases posmos ar dažādiem uzstādījuma režīmiem. Šie dati palīdzēs izvēlēties nepieciešamos atlēciena, kompresijas un gaisa spiediena līmeņus amortizatoros. Rezultātā braucējam ir iespēja ātrāk pareizi uzstādīt velosipēda aprīkojumu, kā arī palielināt ātrumu noteiktos trases posmos.
Kā jau minēju iepriekš, šādas telemetrijas sistēmas jau eksistē, bet tās bija pieejamas tikai top pasaules čempionāta braucējiem, kur, loģiski, ka cīņa par uzvaru nav joka lieta. Ierīču cena ir kosmiska, tāpēc šāda tipa iekārtas līdz šim brīdim vēl nav pieejamas visiem patērētājiem. Tāpat ikdienas velosipēdists nesajutīs 0,3 atmosfēru starpību atsperē – to nesajutīs pat augstākās klases braucēji, toties to var pamanīt šāda veida elektroniskās iekārtas.
Kā darbojas Mondraker MIND?
Ierīces sistēma sastāv no diviem magnētiskā lauka sensoriem, diviem magnētiem un ieraksta/datu nosūtīšanas sistēmas – pēdējā atrodas dakšas kātā. Iekārtai nav vadu, tāpēc izskatīsies ļoti akurāti. Viens sensors ar magnētu atrodas priekšējā amortizācijas dakšā, bet otrs – aizmugurējā amortizatorā. Mainoties attālumam starp magnētu un sensoru, mainās arī magnētiskā lauka spēks, ko fiksē telemetrijas sistēma.
Mondraker MIND ir aprīkota ar GPS, kas ļauj ierakstīt balstiekārtas darbu noteiktos ģeogrāfiskos punktos. Tāpat sistēma spēj skaitīt laiku, kas ir pavadīts gaisā lēcienu laikā – šo informāciju tā sniedz kā atsevišķu parametru.
Visi dati ir pieejami viedtālruņa displejā, un, lai tos apskatītu, ir nepieciešams uzstādīt speciālu aplikāciju. Atkarībā no braukšanas stila un braucēja svara, aplikācija ieteiks rekomendējamo spiediena un rebound līmeņus. Tiek ziņots, ka sistēma spēj fiksēt pat mazākos nelīdzenumus brauciena laikā.
Mondraker MIND ir aprīkots arī ar parastu displeju, ko var nofiksēt uz velosipēda – ar speciālu simbolu palīdzību tas var parādīt ieteicamos amortizācijas uzstādījumus. Telemetrijas sistēma darbojas ar divu bateriju palīdzību, ar kurām pietiks, lai brauktu 20 stundas, vai arī 15 dienas tās var nostrādāt gaidīšanas režīmā. Šī elektroniskā iekārta sver tikai 220 gramus.
Svarīgs papildinājums – pretaizdzīšanas sistēma – signalizācijas nostrādā pie mazākās velosipēda kustības un transportlīdzekļa īpašnieks saņems paziņojumu savā viedierīcē, kaut arī pašai balstiekārtai uz velosipēda nav nekādu skaņas signālu.
Mondraker MIND telemetrija pagaidām būs pieejama tikai Foxy Carbon un Crafty Carbon 2021. gada modeļu velosipēdiem. Nākotnē tiek plānots šo sistēmu ieviest arī downhill un cross country velosipēdu modeļiem.