Campagnolo Super Record Wireless ir kompānijas ilgi gaidītā bezvadu elektroniskā ātrumu sistēma. Šajā sistēmā Campagnolo ir atteikušies ne tikai no īkšķa ātrumu pārslēgšanas sviras, bet arī aploču bremzēm.
Campagnolo ziņo, ka ātrumi tagad pārslēdzas ātrāk, kā arī bremzēšana ir ievērojami uzlabota. Super Record Wireless ātrumu sistēma ir pieejama ar diviem priekšējiem zobratiem un kaseti, kuras mazākajam zobratam ir 10 zobi (10T).
Super Record Wireless ir kompānijas pirmā šosejas velosipēdu ātrumu sistēma kopš 2019. gada un tās kopējais svars ir 2520 grami (tās vieglākajā konfigurācijā ar 45/29 crankset un 10-25T kaseti).
Ātrumu sistēmu var iegādāties jau tagad un tās mazumtirdzniecības cena ir 5200 EUR. Meklējot Google, vienīgais pārbaudītais tirgotājs, kurš piedāvā šo ātrumu sistēmu (groupset) par 5255 EUR ir itāļu Ciclicorsa. Campagnolo nav paziņojusi par ātrumu sistēmas detaļu atsevišķām cenām vai to svaru.
Ar šo ātrumu sistēmu savus jaunos šosejas velosipēdu aprīkos Canyon, Colnago, Pinarello, Specialized un Willier. Tuvā nākotnē šim piemēram sola sekot arī BMC.
8 lietas, kas ir jāzina par Campagnolo Super Record Wireless
Super Record Wireless ir 12 ātrumi;
Campagnolo atteicās no īkšķa ātrumu pārslēdzēja sviras un ieviesa jaunu pārslēgšanas sistēmu;
Ir pieejamas trīs veidu kasetes, visām trim mazākajam zobratam ir 10 zobi (10T);
Campagnolo ziņo, ka priekšējais un aizmugurējais pārslēdzējs strādā ātrāk nekā Super Records 12 EPS;
Tā kā kasetei mazākajam zobratam ir 10T, Campagnolo piedāvā arī mazāka izmēra priekšējos zobratus;
Super Record Wireless izmanto Campagnolo ProTech centra ass (bottom bracket) sistēmu (pirmo reizi tika izmantota uz Ekar gravel ātrumu sistēmas);
Campagnolo beidzot ieviesa quick-link sistēmu tās 12 ātrumu ķēdei;
Kompānija ziņo, ka tā vairs neražos atjaunotu mehānisko Super Record ātrumu sistēmu;
Super Record Wireless galvenās īpašības
Kā jau varat nojaust pēc nosaukuma, Campagnolo Super Record Wireless ātrumu sistēma spēj darboties bez vadiem.
Iepriekšējās paaudzes ātrumu sistēmai – Campagnolo Super Record 12 EPS – no centrālās baterijas ar vadiem bija savienoti pārslēdzēji un to sviras.
Campagnolo ziņo, ka tas kompānijai ir liels solis uz priekšu, jo šo ātrumu sistēmu ir vienkāršāk uzstādīt uz velosipēdiem.
SRAM pirmā wireless ātrumu sistēma
Campagnolo nav pirmie ražotāji, kas patērētājiem piedāvā pilnīgu bezvadu elektronisku ātrumu sistēmu – ar Red eTap ātrumu sistēmu 2015. gadā mūs iepazīstināja ASV bāzētā kompānija SRAM.
Kaut arī Campagnolo Ekar gravel ātrumu sistēmai ir 13 ātrumi, kompānija izlēma pieturēties pie 12 ātrumiem izstrādājot tās jauno bezvadu ātrumu sistēmu. Kompānija uzskata, ka 12 ātrumi diapazona ziņā ir vairāk nekā nepieciešams šosejas velobraukšanai.
Super Record Wireless arī izskatās savādāk nekā tā priekšnācējs. Ātrumu sistēmas grafiskajā izskatā vairs nav sarkanās krāsas - tā tagad ir aizvietota ar baltu krāsu. Campagnolo uzskata, ka šāda izskata ātrumu sistēma piestāvēs lielākam skaitam velosipēdu.
Pārslēdzējos atrodas noņemamas baterijas, kuras var uzlādēt arī nenoņemot no aprīkojuma. Kompānija ziņo, ka baterijas lielas noslodzes apstākļos darbosies 750km, bet normālos – līdz 1000km.
Abiem pārslēdzējiem ir magnētisks lādēšanas ports, kas atgādina jauno Macbook lādēšanas savienojumu. Tiek ziņots, ka baterijas līdz 90% var uzlādēt 45 minūšu laikā, bet līdz 100% - stundas laikā.
Gadījumā, ja brauciena laikā baterija izlādējas, to var uzlādēt 10 minūšu laikā līdz 20 procentiem (protams, ja līdzi ir lādēšanas ierīce). Baterijas ir atšķirīgas, tāpēc tās nevarēs mainīt vietām. Campagnolo ziņo, ka vienādas baterijas nevar izmantot, jo savādāk tiktu pārkāptas SRAM patenta tiesības.
SRAM gadījumā šīs baterijas var mainīt vietām, kā arī tās var izmantot citās bezvadu komponentēs, piemēram – dropper post.
Šādi izskatās bateriju lādētājs.
Campagnolo piedāvā iegādāties rezerves baterijas, gadījumā, ja dodies garākos braucienos un vēlies praktiski bez pārtraukumiem nobraukt ieplānoto maršrutu. Baterijas izlādes gadījumā ātrumus vairs nevarēs pārslēgt un brauksiet ar to ātrumu, kurš tika uzstādīts pirms tās pilnīgas izlādes. Campagnolo ziņo, ka tā izstrādā Ride Home funkciju, ar kuras palīdzību varēs manuāli izvēlēties ātrumu. Tiek gaidīts, ka šī funkcija būs pieejama nākošās sistēmas atjauninājumā.
Elektroniskās ātrumu sistēmas komponentes ir novērtētas ar IP69K aizsardzības līmeni (Super Record 12 EPS bija novērtēta ar IP67 līmeni). Campagnolo ziņo, ka šāda līmeņa aizsardzība nozīmē to, ka ātrumu sistēmas komponentes var mazgāt pat ar augstu spiedienu. Kaut arī kompānija ir veikusi šādus testus, velosipēdu īpašniekiem tā neiesaka darīt to pašu.
Drīzumā Campagnolo publicēs arī MyCampy 3.0 aplikāciju. Ar šīs aplikācijas palīdzību lietotājs varēs sekot līdzi komponenšu uzlādes līmenim, kā arī pielāgot ātrumu sistēmas uzstādījumus.
Jau eksistējošā MyCampy aplikācija, kas ir paredzēta EPS ātrumu sistēmai, turpinās eksistēt, bet Campagnolo ziņo, ka tā drīzumā plāno abas aplikācijas apvienot.
Campagnolo Super Record Wireless ātrumu pārslēdzēju sviras
Ātrumu pārslēdzēju svirām ir vislielākās izmaiņas – Campagnolo atteicās no tās ikoniskā īkšķa ātrumu pārslēgšanas sviras, kas iepriekš bija izvietots roktura iekšpusē. Campagnolo ziņo, ka atteikšanās no šādas ātrumu pārslēgšana sviras bija sava veida risks un cerības, ka lietotāji pieradīs pie jaunās sistēmas, bija 50 pret 50.
Tagad ātrumu pārslēgšanas sviras ir izvietotas bremžu sviras iekšpusē, un katrai svirai ir divas atsevišķas pogas. Jāatzīst, ka pārslēgšanas sviru novietojums ir līdzīgs Shimano Di2, tikai pogas ir atdalītas vertikāli.
Pēc noklusējuma labās ātrumu pārslēgšanas sviras augšējā poga nomaina aizmugurējā pārslēdzēja ātrumu uz vieglāku, bet apakšējā – grūtāku. Savukārt kreisās ātrumu pārslēgšanas sviras augšējā poga pārslēgs ķēdi uz lielāko priekšējo zobratu, bet apakšējā – mazāko.
Ja tev nepatīk šāda ātrumu pārslēgšanas loģika, tad to var pielāgot ar MyCampy 3.0 aplikācijas palīdzību.
Stūres rokturu dizains arī ir pārveidots. Campagnolo ziņo, ka jaunais roktura vāks nodrošina ne tikai labāku saķeri, bet tam ir arī polsterējums komfortablākai braukšanai un efektīvākai bremzēšanai.
Roktura iekšpušē, kur agrāk atradās īkšķa ātrumu pārslēgšanas sviras, tagad ir divas režīma pogas, kuras izmanto indeksācijas uzstādīšanai un sekošanai līdzi baterijas uzlādes līmenim. Kad tu pārslēdz ātrumu, zila indikatora gaisma blakus režīma pogai norāda uz to, ka baterijas ir pietiekoši uzlādētas. Ja šī gaisma spīd ar sarkanu krāsu, tad bateriju uzlādes līmenis ir mazāks par 15 procentiem.
Atliecot gumijas pārvalku uz roktura, var pamanīt vietu, kur var ievietot CR2032 bateriju.
Ātrumu pārslēdzēju sviras tiek barotas ar enerģiju no CR2032 baterijām. Campagnolo ziņo, ka ar šīm baterijām pārslēdzēju sviras darbosies divus gadus – līdzīgi kā tas ir SRAM AXS un Shimano Di2 sistēmām.
Bremžu sviras var pielāgot par 15mm - tādā veidā tiek nodrošināts, ka pat braucēji ar vismazākājām plaukstām spēs aizsniegties līdz tām. Bremžu sviru pozīciju var pielāgot ar 2.5mm hex skrūves palīdzību, kas atrodas bremžu sviras iekšpusē.
Ātrumu pārslēdzēji savā starpā sazinās ar Bluetooth un ANT+ tehnoloģijas palīdzību.
Campagnolo Super Record Wireless kasete
Tāpat kā SRAM, arī Campagnolo šosejas velosipēdu kasešu mazākajam zobratam tagad ir 10 zobi un tas ir ražots no CNC-apstrādāta tērauda.
Kompānija piedāvās trīs kasešu izmērus: 10-25T, 10-27T un 10-29T. Iepriekšējās paaudzes 12 ātrumu kasešu mazākajam zobratam bija 11 zobi.
Kasetes 13-25/27/29 bloks ir viengabalains, bet 10, 11 un 12 zobu zobrati ir atsevišķi. Kasetes tiek uzstādītas uz Campagnolo N3W (Next Three Ways) brīvrumbas. Šis standarts pirmo reizi tika pielietots uz Shamal[LINK] ratiem - pāris mēnešus pirms Ekar (kuram ir divas kasetes ar 9 zobu mazāko zobratu) prezentēšanas.
Campagnolo Ekar kasete ar 9 zobu mazāko zobratu
Līdzīgi kā Ekar (kam starp sešiem zobratiem ir tikai viena zoba atšķirība), arī Super Record Wireless kasetēm ir vismaz seši zobrati tikai ar viena zoba atšķirību, kā arī kopējā zobu atšķirība starp blakusesošiem zobratiem nekad nav lielāka par trīs zobiem.
Zemāk var apskatīt zobu skaita tabulu:
Augstākais (12.) | 11th | 10th | 9th | 8th | 7th | 6th | 5th | 4th | 3rd | 2nd | Zemākais (1.) | |
10-25 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 19 | 21 | 23 | 25 |
10-27 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 19 | 21 | 24 | 27 |
10-29 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 18 | 20 | 23 | 26 | 29 |
Campagnolo ziņo, ka jaunā ātrumu sistēma nav savietojama ar iepriekšējās paaudzes 12 ātrumu sistēmām un otrādi.
Aizmugurējais ātrumu pārslēdzējs
Ir tikai viena veida aizmugurējais ātrumu pārslēdzējs, kas paredzēts visiem trīs Super Record Wireless kasešu veidiem, un tas ir ražots no tehniskā polimēra un karbona šķiedras.
Pārslēgšanas ātrums ir labāks nekā Super-Record EPS, un pārslēgt no lielākā kasetes zobrata līdz mazākajam var vienkārši turot attiecīgo ātruma pārslēgšanas pogu. Campagnolo šo tehnoloģiju sauc par MultiShift.
Atšķirībā no SRAM, kas izmanto Orbit clutch damper ķēdes parvaldīšanai, Super Record Wireless neizmanto clutch tehnoloģiju vispār.
Pārslēdzēja korpusam ir jauns dizains un tas ir ražots no karbona. Ķēdes vadritenīši (zobrati) kustas pateicoties gultņiem.
Campagnolo neatklāj, cik zobu kasešu zobratus spēj atbalstīt šis pārslēdzējs, kaut arī saka, ka tā ir testējusi to ar 32 zobu zobratu. Tiesa, tas kas ir testēts, nenozīmē, ka ir ieteicams.
Pārslēdzējam ir aizsargmehānisms, kas uz brīdi atslēdz to, ja saņem kādu triecienu. Salīdzinot ar EPS aizmugurējo pārslēdzēju, kas trieciena rezultātā var virzīties tikai uz ārpusi, Super Record Wireless pārslēdzējs spēj kustēties uz abām pusēm.
Pārslēdzēja augšpusē ir poga, ar kuras palīdzību var sekot baterijas uzlādes līmenim.
Priekšējais ātrumu pārslēdzējs
Bezvadu priekšējais ātrumu pārslēdzēs ir krietni platāks nekā tā priekšgājējs un spēj funkcionēt ar zobratu kombināciju, kam savstarpēji ir līdz pat 16 zobu atšķirība.
Kā ziņo Campagnolo, ar šo priekšējo ātrumu pārslēdzēju ir savietojamas līdz pat 34mm platas šosejas velosipēdu riepas.
Tāpat kā aizmugurējam ātrumu pārslēdzējam, arī priekšējam ir poga, ar kuras palīdzību var noteikt baterijas uzlādes līmeni. Baterija, protams, ir ļoti vienkārši noņemama.
Tāpat kā Super Record EPS un Campagnolo mehāniskajām ātrumu sistēmām, arī Super Record Wireless priekšējam ātrumu pārslēdzējam komplektā nāk speciāls instruments, ar kuru var pielāgot instalācijas augstumu un leņķi.
Bremžu disku suporti
Super Record Wireless suporti ir paredzēti tikai flat-mount sistēmām. Citādāk nav nekādu tehnoloģisku izmaiņu, ja salīdzināt ar citu Campagnolo ātrumu sistēmu suportiem.
Ir gan veiktas kosmētiskas izmaiņas – tagad kompānijas logo ir attēlots suporta iekšpusē.
Campagnolo prezentēja arī jaunus DB-410 diska bremžu klučus, kas ir par 30% vieglāki nekā DB-310. Šāds svara samazinājums ir sasniegts pateicoties jaunajai alumīnija atbalsta platei kluča aizmugurē. Ņemot vērā, ka DB-310 svars bija 41 grams, tad, izmantojot jaunos klučus, ietaupīsiet 12 gramus.
Tāpat kā Ekar, arī jaunās bremzes izmanto Campagnolo sarkano minerāleļļu. Bremžu sistēmas pārliešanas process (bleeding) nav mainījies, bet kompānija vairs neiesaka izmantot Magura Royal Blood bremžu šķidrumu, kas tika plaši izmantots iepriekš.
Suporti ir paredzēti 140mm disku bremžu rotoriem. Šos suportus var uzstādīt arī uz 160mm diskiem, bet tam būs nepieciešams speciāls adapteris.
Campagnolo Super Record Wireless disku bremžu rotori
Disku bremžu rotori nav mainījušies. Campagnolo patentētā noapaļotā forma nodrošina labāku temperatūras regulēšanu un samazina savainojumu riska līmeni.
Diski ir pieejami 140 un 160mm izmēros un tikai ar Center Lock opciju. Rotori, tāpat kā iepriekš, ir 1.85mm biezi - tas ir nedaudz vairāk nekā konkurentiem Shimano un SRAM.
Tāpat Campagnolo turpina izmantot plūstošo dizainu un septiņas rotora savienojuma vietas 160mm versijai un sešas – 140mm.
Bremžu rotora noapaļotās malas
Campagnolo ziņo, ka neliels diska rotoru gājiens ir speciāli paredzēts – tādā veidā tiek labāk absorbēts karstums, kad brauc lejupceļā.
Campagnolo Super Record Wireless klaņi
Super Record Wireless klaņiem ir “četru roku” dizains. Tās ir konstruētas no karbona šķiedras un komplektētas ar titāna asi.
Klaņu komplekts ir pieejams trīs dažādās versijās – 50/34, 48/32 un 45/29. Visiem šiem komplektiem ir identisks asimetrisks 121/88mm BCD (Bolt Circle Diameter) un 45,8mm chainline attālums.
Klaņi ir pieejami dažādos garumos – 165, 170, 172.5 un 175mm gari. Q-factor (attālums starp klaņiem) ir 147.5mm, kas ir par 2mm vairāk nekā iepriekšējiem, 12 ātrumu klaņiem.
Campagnolo ziņo, ka tā plāno ražot arī lielākus priekšējos zobratus, bet speciāli profesionāļiem.
Tāpat tā informē, ka šo sistēmu nevar izmantot kā 1x sistēmu. SRAM savukārt savu šosejas velosipēdu ātrumu sistēmu piedāvā gan 1x, gan 2x konfigurācijā. Shimano – tāpat kā Campagnolo, arī piedāvā tikai 2x sistēmu.
Acīgākie var pamanīt nelielu moduli klaņa iekšpusē. Kaut arī Campagnolo neko par to nesaka, tā visdrīzāk ir vieta jaudas mērītājam (power meter). 2021. gadā Campagnolo iesniegts patents norāda uz to, ka šāda jaudas mērītāja izstrāde ir procesā.
Campagnolo Super Record Wireless centra ass
Savā jaunajā ātrumu sistēmā Campagnolo izmanto ProTech centra ass sistēmu. Pirmo reizi šī sistēma tika izmantota kopā ar Ekar.
ProTech nodrošina papildus aizsardzību gultņiem no ārējās ietekmes elementiem. Šī centra ass ir pieejama gan threaded, gan press-fit variantos.
Super Record Wireless izmanto savējos USB (Ultra Smooth Bearings) keramiskos gultņus ar šo ProTech centra asi.
Campagnolo Super Record Wireless ķēde
Ķēde praktiski nav mainījusies, ja to salīdzina ar iepriekšējām 12 ātrumu sistēmām. Vienīgais jaunums ir tas, ka tagad ķēdei ir pieejams savienojuma posms vai C-link (quick link).
Ja neskaita Ekar, visas pārējās Campagnolo ķēdes līdz šim izmantoja citu savienojuma veidu, kuru atbalstīja tikai neliels skaits ķēdes instrumentu.
Jaunās ķēdes ir saderīgas ar iepriekšējām Campagnolo 12 ātrumu sistēmām.
Kādi ir Campagnolo nākotnes plāni?
No Campagnolo nevarēja iegūt daudz informācijas par nākotnes plāniem, bet, ja pieņemam, ka Campagnolo darīs kā parasti – no sākuma prezentēs top līmeņa aprīkojumu un pēc tam sāks piedāvāt zemāka līmeņa – varam sagaidīt arī lētākas bezvadu ātrumu sistēmas.
Kompānija ziņo, ka labākie braucēji tās profesionāļu komandās pirmie brauks ar jauno ātrumu sistēmu. Tikai pēc tam tā būs pieejama pārējiem braucējiem. Campagnolo pačukstēja arī to, ka izstrādē ir time-trial ātrumu pārslēdzēji, kas parasti ir izvietoti rokturu galos.
Tāpat Campagnolo apstiprināja to, ka neražos Super Record mehānisko versiju, jo var pamanīt krietni mazāku pieprasījumu top līmeņa mehāniskajām ātrumu sistēmām.